Simone Tempestini (foto) a debutat în Campionatul Național de Raliuri al României la vârsta de 16 ani, în cadrul Raliului Aradului din 2010. Sportivul Napoca Rally Academy a avut nevoie de numai 5 ani pentru a-și trece în palmares primul titlu național absolut, în 2015, alături de Dorin Pulpea. Anul imediat următor, Simone avea să repete performanța, însă alături de Marc Banca, cu care ar fi bifat cel de-al treilea titlu consecutiv în 2017, însă două abandonuri în acel an i-au scos pe cei doi din calcule. Cu toate acestea, începând din 2018, atunci când în dreapta dublului campion național absolut [de la acel moment] a trecut clujeanul Sergiu Itu, lucrurile au luat o turnură foarte pozitivă pentru perechea NRA. Cei doi sportivi au început un șir frumos de victorii care s-au materializat atât de bine încât în acest an vorbim despre al 7-lea titlu absolut comun pentru Simone și Sergiu, respectiv ”un start distanță” pentru un nou record în dreptul fostului campion mondial de juniori din 2016. După ce la finalul sezonului anterior l-a egalat pe veteranul Titi Aur în matematica titlurilor absolute, acum, cu un start în TESS Rally Brașov – Ediția 53, Simone Tempestini va deveni campion național absolut pentru a 9-a oară, stabilind astfel un nou record greu, spre imposibil de atins.
Având un asemenea moment în fața noastră, am considerat că un interviu cu Simone Tempestini este mai mult decât necesar.
Cristian: Înainte de orice, vrem să te felicităm pentru performanța de a ajunge la al 9-lea titlu de campion absolut. Iar dacă la finalul sezonului precedent discutam despre egalarea unui record major, acum vorbim despre stabilirea unei noi referințe, care în opinia noastră, va fi foarte greu – spre imposibil – de atins de către altcineva. Ți-ai fi imaginat vreodată că vei ajunge la această performanță ? Dar mai ales, când ți-ai dat seama că titlul cu numărul 9, sau chiar 10, este mai ușor de atins decât credeai ?
Simone: „Mulțumesc pentru felicitări și aprecieri. N-aș putea spune că mi-am imaginat vreodată că voi ajunge să obțin 9 titluri de campion absolut, deși pas cu pas, ca orice sportiv, mi-am dorit să îmi trec în palmares un titlu de campion național absolut. Lucrurile au început să se lege într-un mod pozitiv pentru mine, am avut norocul de a avea în preajma mea oameni valoroși și potriviți – la momentul potrivit – din partea cărora am primit foarte multă susținere pentru a atinge această reușită. Nu ne mai rămâne decât să luăm startul aici, la TESS Rally Brașov, și să bifăm acest nou titlu.”
Cristian: Desigur că după o asemenea performanță, ne punem întrebarea firească ‚Își dorește Simone Tempestini al 10-lea titlu ?’. Este oarecum lesne de înțeles că orice pilot își dorește cât mai multe titluri de campion, însă având în vedere nivelul competițional din România de la acest moment, cum vei aborda următoarele sezoane ?
Simone: „În ceea ce privește titlul cu numărul 10, vom vedea ce ne aduce sezonul următor, pentru că în pofida faptului că din exterior poate părea ușor, pentru mine și echipa mea nu este deloc așa, iar fiecare etapă – de la început și până la sfârșit – implică eforturi sub diferite forme. Probabil că voi ajunge și în punctul de a-mi dori al 10-lea titlu absolut, însă nicidecum pentru că acest număr m-ar atrage în mod special, ci mai degrabă pentru faptul că îmi place naționalul de raliuri din România, fiind locul unde am învățat foarte multe lucruri și unde îmi face mare plăcere să particip de fiecare dată. Altfel fiind spus, nu ne vom alinia la startul sezonului 2025 – sau 2026 – cu gândul de a cuceri un nou titlu, ci vom face ceea ce știm mai bine și la final vom vedea care sunt rezultatele.”
Cristian: Actuala stagiune a Campionatului European de Raliuri a început foarte bine pentru tine și Sergiu, reușind să vă adjudecați etapa din țara vecină [n.r. Ungaria]. Care a fost, de fapt, obiectivul pentru acest sezon european și ce planuri aveți începând din 2025 ?
Simone: „În ceea ce privește Campionatul European de Raliuri, aici lucrurile au mers bine. Ne-am dorit asta și ne-am și propus să ne concentrăm pe această campanie europeană. Într-adevăr, au fost și momente mai puțin plăcute, precum cel din Estonia, care a avut consecințe ce au afectat nu doar starea de spirit ci și bugetul, drept dovadă nu am putut fi prezenți la etapa cehă de la Zlín. Totuși, la Roma am avut un parcurs foarte-foarte bun și mi-a plăcut că am putut lupta la vârf într-unul din cele mai grele raliuri de asfalt din competițiile internaționale. Am reușit inclusiv o victorie în etapa ungară, care a fost nouă pentru absolut toți piloții prezenți la start, demonstrând astfel că putem fi rapizi. Cel mai recent însă am fost prezenți în etapa engleză, unde din nou am demonstrat că ne putem acomoda rapid nu numai cu o mașină nouă ci și cu anvelope pe care nu le-am folosit. Rezultatul n-a fost cel așteptat de noi, dar așa este în orice sport, nu poți avea parte doar de reușite, important este însă să găsești întotdeauna energia pozitivă de care dispui și s-o folosești pentru a-ți atinge obiectivele, oricât de complicate ar fi.
Consider că este puțin devreme să vorbim despre planurile pentru sezonul următor, deși cert este că ne dorim să continuăm prezențele internaționale. De îndată ce vom definitiva planul pentru 2025, vom face publice toate detaliile.”
Cristian: Începând cu 2022 ai adus la start o mașină total diferită performantelor modele Rally2/R5, cu scopul de a anima campionatul nostru. Mai mult, în acest an te-ai aliniat la start cu un model Rally3, cu care – deloc surprinzător – ți-ai învins ‚la pas’ adversarii, marcând astfel și primul succes al unui astfel de model în țara noastră. Am putea spune că Simone Tempestini nu are adversar indiferent de mașina pe care o pilotează, motiv pentru care vine întrebarea firească: cu ce mașină te vom mai vedea la startul etapelor de raliu ?
Simone: „Într-adevăr, la începutul sezonului 2022 mi-am dorit foarte mult să fiu prezent cu o mașină diferită, în special una cu motor aspirat. Mi-a plăcut foarte mult să pilotez modelul Super2000 când s-a ivit această oportunitate. Bineînțeles nu voiam neapărat un asemenea model, ci mai degrabă ceva cu tracțiune spate, pentru că întotdeauna mi s-a părut interesant să pilotezi o asemenea mașină pe probele speciale de raliu. Și asta pentru că vorbim de o complexitate aparte, dată fiind și suprafața pe care este foarte greu s-o anticipezi. Cumva mi s-a părut că trebuie să fii foarte-foarte bun și să ai un feeling dezvoltat în ceea ce privește anticiparea aderenței, motiv pentru care n-am mai zăbovit și împreună cu cei ce de la Porsche România am tras tare pentru a ajunge să ne luptăm pe probele speciale cu magnificul model 997 RGT GT3. Pot spune că această mașină mi-a și adus cele două titluri pe asfalt din ultimii doi ani, fapt pentru care îmi doresc să mai pilotez această mașină.
În ceea ce privește etapa de la Bacău, noi aveam o oarecare incertitudine încă de la începutul sezonului dacă vom reuși să facem sezon complet în țară, întrucât ne propusesem să mergem la toate etapele de asfalt cu Porsche respectiv la Sibiu cu noua Škoda Fabia RS Rally2. Lucrurile însă au mers bine și am avut posibilitatea să folosim mașina lui Norbert, cu care am și obținut victoria. N-a fost însă o victorie pe care aș numi-o „deloc surprinzătoare” , pentru că deși ne-am dorit să atingem această performanță, nu eram foarte sigur că vom și reuși. Totuși, n-aș putea spune că orice mașină aș pilota, aș și câștiga, pentru că nu trebuie să uităm că sunt mulți piloți rapizi și talentați în campionatul nostru, al căror potențial este vizibil și-mi doresc sincer să-i văd evoluând cât mai mult cu putință.”
Cristian: Fie că vorbim despre raliu sau viteză în coastă, ai excelat în ambele ramuri sportive. Totuși, dacă s-ar ivi o oportunitate contractuală, care să-ți aducă și beneficii, ce ai alege între rally raid sau anduranță pe circuit ?
Simone: „Firește că-mi doresc să încerc și alte discipline. În trecut am avut mai avut câteva încercări, ce-i drept mai apropiate de raliu și aici fac referire la viteza în coastă, atunci când am venit la start cu modelul Radical. Am trecut și pe la drift, acolo unde am pilotat un model specific aș putea spune al acestei competiții și anume un BMW. Aș putea spune că sunt destule sporturi pe care îmi doresc să le încerc și sigur voi găsi timp pentru acest lucru, dar până una alta, prioritatea mea este aceea de a avea o carieră cât mai bine structurată și gândită în raliuri. Desigur, printre prioritățile mele se numără și prezența alături de susținătorii motorsportului românesc, să ne bucurăm împreună de evenimente reușite.”