Familia Tempestini si-a adjudecat prima zi a Tess Rally 44

Una dintre caracteristicile Tess Rally o reprezinta vremea imprevizibila. Poate sa ninga, sa fie probe uscate intr-un capat dar umede in celalt, sau chiar sa fie soare si frumos, la fel ca anul trecut. Editia 2015 a inceput sub semnul ploii si, conform prognozelor, va continua in acelasi fel si a doua zi.

Echipajul Simone Tempestini / Dorin Pulpea a inceput in forta raliul, castigand Trofeul “Ludovic Balint”, destinat celor care obtin timpul de referinta pe prima speciala, urcarea spre Poiana Brasov. Pentru prima data la bordul unui Ford Fiesta R5 in Campionatul National de Viteza Dunlop, cei doi si-au marit avansul castigand si a doua speciala, Paraul Rece. “Am inceput cu dreptul raliul si campionatul.” a declarat juniorul Napoca Rally Academy. “Ma bucur ca am castigat Trofeul Ludovic Balint. Urcarea pe Poiana este una dintre probele care imi plac cel mai mult. Sa fiu sincer, pe uscat imi place si mai mult pentru ca unele viraje pot fi luate cu viteza foarte mare si asta creste adrenalina.” a adaugat pilotul in varsta de doar 20 de ani.

Olimpia CSU vs Tess Rally 44

Simone Tempestini / Dorin Pulpea
Foto: Rally Cow

Simone a fost surclasat in prima zi doar pe superspeciala desfasurata in centrul Brasovului, de catre tatal sau. Pilotand tot un Fiesta R5 si avandu-l in dreapta pe Toni Avram, Marco Tempestini a fost mai rapid cu 1.2 secunde pe traseul urban al Brasov Rally Show si incheie prima zi pe locul secund, la 3.5 secunde in urma lui Simone. “Nu este o lupta cu Simone, noi ne distram impreuna.” a tinut Marco Tempestini sa precizeze. “E bine ca avem cateva secunde in fata adversarilor insa raliul incepe de-abia maine. Singura abordare posibila pentru maine este cu piciorul la podea, pentru ca toata lumea merge tare. ” a incheiat liderul NRA.

Intr-o masina similara cu a celor doi Tempestini, echipajul Edwin Keleti / Botond Csomortani se claseaza pe trei la finalul zilei. Un “tet a queue” pe PS2 i-a costat pe echipierii BCR Leasing Rally Team secunde pretioase si vor incepe ziua de sambata cu 15 secunde handicap fata de cei aflati pe prima pozitie. “Sunt foarte multumit de ritmul avut, mai ales ca fiind prima masina pe drum am beneficiat de toata apa.  Din pacate, pe Paraul Rece, unde am atacat foarte tare, ne-am rotit pe al doilea ac de par si a murit motorul. Estimam ca am pierdut vreo 9,10,11 secunde, ceea ce ne pune in proximitatea timpului obtinut de Simone. Asadar, suntem in joc, suntem multumiti de ritm si suntem increzatori pentru campionat. Nu se joaca nimic din prima cursa a sezonului. Cand ai 45 de ani inveti sa ai si rabdare.” a declarat Edwin Keleti.

Daca cele trei modele R5 ne ofera o batalie interesanta, este de urmarit si duelul Skoda Fabia S2000. Dupa ce pe PS1 “Ludovic Balint” a facut o rasucire si a pierdut multe secunde, Dan Girtofan a revenit pe PS2 Paraul Rece si ocupa la finalul zilei a patra pozitie in clasamentul general. Gergo Szabo se afla la mai putin de 4 secunde in urma sa, acuzand unele probleme de ambreiaj. Ecarturile nu sunt foarte mari nici intre urmatorii clasati. La 4.6 secunde de Szabo, Bogdan Marisca (Subaru Impreza R4) ocupa a sasea pozitie si are la randul sau 3.4 secunde in fata lui Sebastian Barbu (Mitsubishi Lancer EVO X R4). Daca nu ar fi lovit masina pe prima speciala, finalul zilei putea sa il gaseasca pe pilotul clujean mai sus in clasament.

Olimpia CSU vs Tess Rally 44

Raul Badiu / Alina Pop
Foto:  Rally Cow

Manu Mihalache (Mitsubishi Lancer EVO IX) a riscat in ceea ce priveste alegerea cauciucurilor dar a avut de castigat. Este in fruntea clasei 3, la 25 de secunde in fata lui Horatiu Savu si la 41.8 fata de Andrei Cascaval. “Am optat pentru slicuri pe prima speciala si ne-a iesit excelent.” a declarat Manu. “Avantajul de pe Poiana s-a transformat in dezavantaj pe Paraul Rece. Am pierdut destul de mult timp atat pe zona de viteza cat si pe acele de par. N-am riscat pe zonele de franare pentru ca glisam foarte mult din cauza cantitatilor mari de apa. Maine ne asteapta o zi foarte lunga, cu probe selective.” a incheiat brasoveanul.

Mihalache ocupa a noua pozitie “la general”, aflandu-se in urma celui care a facut senzatie de pe prima speciala. La volanul unei masini cu tractiune fata (Renault Clio R3 Maxi Evo) Raul Badiu a obtinut al cincilea timp pe urcarea spre Poiana. Acesta a fost mai lent doar decat cele trei modele R5 si de catre S2000-ul lui Szabo. Avansul lui Badiu in fruntea clasei 5 este de 7.8 secunde fata de campionul “en titre” Adrian Raspopa (Citroen DS3 R3 T) si de 26 secunde fata de Florin Tincescu (Peugeot 208 R2). “Am avut parte de un start bun. Mi-a fost foarte dor sa pilotez, nemaifiind in masina de raliu din iunie.” a spus Raul Badiu. “Mi-am intrat repede in ritm, am avut parte de o dictare buna si am scos un rezultat bun pe prima proba. A doua speciala a fost cu mai multe emotii, avand un moment in care masina a derapat destul de tare. Acest lucru m-a facut sa-mi schimb planul initial de a merge tare si am fost mai precaut. Sunt irelevante rezultatele de astazi, mai este mult din raliu. Nu voi risca nimic si voi merge cum simt.” a mai adaugat sibianul.

Chiar daca a inceput raliul ezitant, pierzand peste 10 secunde pe speciala “Ludovic Balint”, Csongor Szabo (Suzuki Switf) a revenit si conduce la finalul zilei clasamentul clasei 9. Tot la volanul unui Switf, Radu Necula  va incepe ziua secunda de pe a doua pozitie avand de recuperat peste 16 secunde. Adrian Grigore (Honda Civic) se afla momentan pe 3 in cadrul aceleiasi categorii. Viorel Ivan este pilotul celei mai rapide Dacia Logan, devansandu-i pe Adrian Dragan si Peter Kelemen.

Dupa cei 26.5 km ai zilei de vineri, Thomas Abraham se afla la conducerea clasei 11 dar Victor Baldescu si Romulus Preda nu se afla la mare distanta. Dragos Savlos se afla pe prima pozitie in clasa 12. Gunther Graef (BMW 1602) conduce autoritar categoria istoricelor. Dupa prima zi de intreceri are un avans de un minut si 28 secunde in fata lui Andrei Pop (Ford Escort S2000) si peste un minut si jumatate fata de Marian Comsa (Mini Cooper).

Trei echipaje au iesit pana acum din concurs. Florin Crisan (Subaru Impreza) si Alin Neagoe (Subaru Impreza) nu au luat deloc startul in raliu iar Gabriel Ene (Dacia Logan) a iesit in decor pe PS1 “Ludovic Balint”.

Ziua de sambata propune inca 6 probe speciale ce insumeaza 104.14 km. Totul se joaca inca, iar cei care vor gresi cel mai putin vor castiga.

Be the first to comment on "Familia Tempestini si-a adjudecat prima zi a Tess Rally 44"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*